Εδώ και μήνες –τι το ‘θελα- τα πρωινά στη δουλειά έχω το ράδιο στον Kosmos fm. Χόρτασε το πετσί μου δυτική Μεσόγειο και Νότια Αμερική! Μαζοχέζομαι! Αν αυτές είναι οι μουσικές του κόσμου, τότε η Υδρόγειος μιλάει μόνο τρυφερά ισπανικά, μουσκεμένα πορτογαλέζικα, βραχνά ιταλικά, γαλλικά του '60, άντε και κάτι θηλυκά αραβικά με λίγο από σαβάνα σουαχίλι!
Δηλαδή -αν καταλαβαίνω σωστά- ο κάθε Πάριος της Βραζιλίας είναι κουλτουριάρικη ποιότητα;
Η κάθε Βανδή της Κολομβίας είναι προχωρημένη;
Ο κάθε ισπανός πλανόδιος που διασκευάζει τους Beatles σαν την Έφη Θώδη, δικαιούται να ακούγεται στην Κολάκα Λοκρίδος;
Ο κάθε ιταλός παραλίας που λιγώνει γιατί η γκόμενά του διάβασε Κούντερα και τον παράτησε για έναν Βόσνιο εραστή-αρτεργάτη, είναι τραγουδοποιός ολκής ή κερατάς διεθνής;
Ο κάθε πικραμένος γάλλος που τον ακούει η χήρα Μιττεράν στο τσακίρ κέφι, είναι καλύτερος από τον Τέρυ Χρυσό ή τον Τζίμη Μακούλη;
Όποιος δεν φοράει παπούτσια και πίνει καϊπιρίνια με τα 132 ξαδέρφια του πρέπει να έχει το προνόμιο να με ζαλίζει με την cucaracha του αενάως; Κάπνισέ τη ρε φίλε και μη τη φυσάς στα μούτρα μου!
Ο σουηδός μάγειρας που τραγουδάει σουαχίλι, είναι προχωρημένος ή απόστημα της παγκοσμιοποίησης;
Η κάθε πειραγμένη δομινικανή δικαιούται να κάνει πουτάνα τον Φρανκ Σινάτρα;
Ο καστράτος απ’ το Οράν τραγουδάει κάτι σημαντικότερο απ’ τον Ψαραντώνη;
Η Κανελλίδου της Βυρηττού είναι πιο απαραίτητη από τον Πετρο-Λούκα Χαλκιά;
Δηλαδή ό,τι άγνωστο είναι και αξιοπρόσεκτο;
«Το ά-γνωστον άσμα ως αυτοσκοπός της σήμερον ή ως άσθμα αυτι-στικόν», θα έγραφε ο Ανδρέας Εμπειρίκος.
Απορώ εγώ, τι κοινό με το κοινό του Γιώργου Μουζάκη μπορώ να έχω!
Λάτιν και ξερό ψωμί! Λάτιν τζαζ, λάτιν διασκευές, λάτιν όπερα, λάτιν σάμπα-ρούμπα, λάτιν μαντολίνο του Κορέλι, λάτιν tsifteteli, λάτιν gay, λάτιν καραμούζες, λάτιν-λάτιν και πετριά μοδάτην!
Μαράκες ν’ ακούσουν τ’ αυτιά σου! Η μαρακία πάει σύννεφο!
«Amado mio» και «besame mucho», (χάθηκαν λες τα άλλα τραγούδια), διασκευασμένα σε όλες τις λατινογενείς γλώσσες με μπόνους τα αραμαϊκά, τα κουτσοβλάχικα, τώρα και σε λάιτ αρβανίτικα!
Έλεος Κosmoπολίτες!
Σαβαρακατρανέμια πια, ίλεως, ίλεως!
Χαλιλόπουλος, σκέφτομαι, που σας χρειάζεται!
Άλλο έθνικ μουσική κι άλλο εθνική αγνώστων πουροπιανομπάρ!
Γιατί στην τελική «άλλο Τουπαμάρος κι άλλο το μουνί της Μάρως»! (δανείζομαι την έκφραση από τη μονή καλλιγραφίας).
***
Να μην πω για το σήμα του σταθμού: «κόΣμος», προφέρει κάθε μισή ώρα η επαγγελματίας εκφωνήτρια. Όπως η κάθε λαϊκοπόπ τραγουδίστρια: «πεΣ μου»!
Κανείς μαλάκας, υπεύθυνος ή περαστικός, δεν της ψιθύρισε ότι το σίγμα πριν από το μι, στα ελληνικά ή στα αγγλικά προφέρεται Ζ; Ζ! Ζήτα! «Κόζμος» βρε γκαΖμάδες!
Ο μακαρίτης ο γύφτος Μανώλης Αγγελόπουλος και τόσοι άλλοι «αμόρφωτοι» λαϊκοί άνθρωποι, εντελώς αυθόρμητα, μίλαγαν ασυγκρίτως ορθότερα τη γλώσσα από τους ντεμέκ επαΐοντες (γλώσσας και μουσικής)!
Διερωτώμαι, αν η μόρφωση βγαίνει από το μόρφωμα και όχι από τη μορφή!
11 σχόλια:
Γέλασα πολύ με τις -πώς τις λένε τώρα;- μεταφορές -ή μήπως παρομοιώσεις;- σου;
[τι λεκτική δυσκοιλιότητα μου βγήκε αίφνης!]
Εννοώ μου άρεσε πολυ αυτό το Κανελλίδου της Βηρυττού και Πάριος της Βραζιλίας! Ήταν πολύ εύστοχα.
Βλέπεις, όταν ο νεοέλληνας πλασάρεται ως ευρωπαίος μπορεί να το παίζει αδαής περί του έθνικ και να ακούει ευχάριστα την κάθε πατάτα που του σερβίρουν οι πονηρές δισκογραφικές.
Αντε και καλώς σε βρήκα, Παράλληλε.
Το προφανές, αγαπητή Ρόδο του Κανενός, μόνο προφανές δεν είναι! Αν αντί να γιαουρτώνεται ο κάθε (και ειδικά ο συγκεκριμένος) Γιακουμάτος για κάθε παπαριά που προσβάλλει την νοημοσύνη ακόμα και νυχοκόπτη, αυξάνουν οι ψήφοι του, τότε είναι απολύτως φυσιολογικό το θεαθήναι της "κουλτούρας"!
Με το μπαρδόν, που λέει κι η μάνα μου!...
Α-πα-πα-πα-πα-παπά
Εγώ δεν ακούω εθνικι(ιστικά) πράγματα!
(στο προηγούμενο, από πάνω, δεν μου βγηκε η μελωδία...)
Εγώ ο έρμος τα γουστάρω κι αυτά...
Αλλά νομίζω ότι μπορώ να ξεχωρίσω το αυθεντικό από το φλώρικο. Χωρίς να είναι αυτοσκοπός ο διαχωρισμός, απλά για την συνεννόηση το λέω.
Μωρέ, κι εγώ τα γουστάρω...
Απλά σήμερα κάποιοι ειδήμονες και επαΐοντες τείνουν να καταντήσουν το -λεγόμενο- έθνικ κάτι σαν... μουσική για πιάνο-μπαρ.
Ασε που ο όρος εθνικ είναι παντελώς αόριστος.
Τι σχέση έχουν -ηχητικά- ας πούμε οι σάμπες με τα τραγούδια της Μεσογείου; Ή τα κλαρίνα με τους ύμνους των Απαλλαχίων;
Από την άλλη βέβαια αυτό δεν σημαίνει οτι απαγόρευεται η πρόσμειξη των ειδών. Κάθε άλλο: γκάιντες με λατινοαμερικανικα κρουστά, μπουζούκια με μυστήρια αφιρκανικά έγχορδα, όλα στο μίξερ!
Οι υπόλοιποι λαοι του υπόλοιπου κόσμου αυτό που έχουμε εμεις οι Ελληνες το λένε xenomania
Είναι να μας κλαινε οι ρέγγες...
χαχαχα
μου εφτιαξες τη διαθεση πρωι Σαββατου, συνηθως είμαι νταουν
ήρθα και χωρις πρόσκληση
Ελα να δεις του σου έφερα για δώρο!
Ρε πόσο δίκιο είχε ο Χατζηδάκης όταν μιλούσε για επέλαση και εκμετάλευση της μουσικής από την αλητεία;
Πόσο δίκιο είχε.
πόσο δίκιο έχεις...
και δυστυχώς οι πρώτοι που πατούν την πεπονόφλουδα είναι οι της Κρατικής Ραδιοφωνίας -με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις-.
σε μας εδώ,στην άκρη του κόζζζμου,δεν φτάνει το σήμα του Kosmos.Φτάνουν όμως άλλα κρατικοδίαιτα σήματα.κι εγώ η έρμη προσπαθώ να καταλάβω αν η δύναμη του Makita ή το γάντι της Rapidepi μπορούν να λύσουν το πρόβλημα...μη μιλήσω για την πίπα Herbs...με το μπαρδόν.
ΥΓ: τελικά η διαφήμιση είναι τέχνη,ταλέντο...αν δεν το'χεις (και δεν είσαι και διατεθειμένος να καταβάλεις φιλότιμες προσπάθειες έστω για βελτίωση) άστο καλύτερα!
Πάνως
προσυπογράφω!
Eriethel
Δεν έχουμε πόρτα εδώ! Καλως σε βρήκαμε!
N.Ago
Τα είχα δει και χάρηκα τόσο!..
Άγιε
Δεν επελαύνουν από πρόθεση, από αντίστροφη διαφήμιση πάσχουν. Τα συμπτώματα και τα αποτελέσματα είναι τα ίδια με την mainstream εκδοχή.
Μοναλίζα
να συμπληρώσω ότι σήμερα 13/8 πρωτοάκουσα διαφήμιση για τον Νομό Φωκίδας (με την υποστήριξη του αρμόδιου Υπουργείου). Μπορεί να στοχεύουν στον τουρισμό του Οκτωβρίου! Ορθολογισμός!
Δημοσίευση σχολίου